Oktober, Hösten är här...

Så var hösten här. På riktigt här. Oktober är ändå helt ok, november är inget vidare, usch! Det där gråa jobbiga, tung himmel, det känns som att himlen ska ramla ner över en. Jag tycker att det är en otroligt jobbig period, mycket känslor, minnen som har etsat sig fast sedan förra året, otroligt lyckliga minnen, underbara stunder som aldrig kommer att återupplevas eller ens komma i närheten att kunna återupplevas. En massa frågor jag inte har svar på, frågor som alltid kommer att förbli obesvarade, ett mysterium.
🖤                  🖤                  🖤
Ja, en jobbig tid väntar. Känslan av att försvinna in i dimman är ganska nära, nästan välkommet på nåt sätt. Önskar att jag hade möjligheten till kunna bo någon annanstans just under denna jobbiga period. Fly lixom? För jag menar, att byta miljö gör trots allt väldigt mycket med ens inre, för mig i alla fall. Att byta miljö för mig är balsam för själen, enklare att deala med det som är jobbigt, som snurrar i knoppen. Men det är ju tyvärr inte möjligt. Mycket som behöver klaffa. Så jag får helt enkelt ta detta, får rida ut denna storm oxå, får vara tacksam för det jag har, försöka få in min träning de dagar jag har hälsan online, träffa nya människor som ger mig energi, umgås med de underbara vänner jag har som ger mig så mycket. Se det positiva i mörkret💓som mina unicorntofflor t ex!
 
 
Igår tittade vi på barncancergalan som i år slogs ihop med humorgalan, vet inte om det varit så tidigare? Jösses som jag grät... En nära bekant var med i programmet tillsammans med sin dotter C som insjuknade i leukemi för ca 1 år sedan. Så många barn som drabbas av denna fruktansvärda diagnos, denna hemska sjukdom som tar så många liv. Jag donerar 100 kr i månaden just till barncancerfonden, är även världsförälder och donerar även till djur som räddas till ett bättre liv. Det är det lilla som räknas för mig, ATT jag gör nåt räknas för mig. Kanske har för stort hjärta? För oegoistisk? Ja, i så fall så tänker jag fortsätta med det, så länge jag vet om att jag kan hjälpa ETT barn eller ETT djur så mår jag bra. Önskar att fler människor kunde göra mer än de gör. Välja bort den där fredagsölen och lägga de pengarna på välgörenhet i stället. 
 
 
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, fixa frukost till Oliver för att sen väcka honom. Önskar alla en bra tisdag💓
 
Peace, Love and Rock n Roll🙏💓🤘
 
Miss V



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss Vasilikis blogg

En blogg om min vardag, tankar, åsikter och min värld i allmänhet. Göteborgs yrväder.

RSS 2.0